Copernicus Airport Wrocław- EPWR

     Moja trzecia w karierze na UWr sesja szczęśliwie dobiegła końca! Mamy luty, piszę dopiero drugą publikację w tym roku, więc muszę uwijać się jak w ukropie... Ad rem- w poprzednim poście przedstawiłem kilka zdjęć samolotów pasażerskich z poznańskiego lotniska Ławica (EPPO) (link) oraz rozmarzyłem się nad pobytem w okolicy takiego lotniska. Lubię coś wymyślać, realizować pewien pomysł a na końcu pisać o nim, tak jest również w tym przypadku. Tym razem przeniesiemy się na "moje domowe" EPWR, czyli lotnisko Wrocław-Strachowice, które niedawno odwiedziłem.


Widok z tarasu widokowego, "Pan Ryan" czyli Boeing 737 linii lotniczych Ryanair.

    Port lotniczy Wrocław-Strachowice im. Mikołaja Kopernika ma charakter międzynarodowy. Historia tego miejsca zaczęła się w 1938 roku, kiedy dla potrzeb wojsk niemieckich powstało to lotnisko. Następnie w roku 1945 rozpoczęły się tam również pierwsze loty cywilne. Samoloty mają do dyspozycji pas startowy o wymiarach 2500x58m na kierunku 11/29. Poza tym na Strachowicach funkcjonuje terminal cargo, system ILS kategorii I, aczkolwiek na rok 2017 przewiduje się ILS kategorii II.  Swoje bazy operacyjne utworzyli tam tzw. tani przewoźnicy Ryanair i Wizzair oraz polska linia czarterowa Enter Air. Nowy terminal T2 został oddany do użytku w roku 2012, natomiast terminal T1 przeznaczony jest na potrzeby general aviation. Nowy terminal może zapewnić przepustowość do 3,2 mln osób rocznie, to ważne, ponieważ w 2014 przekroczono liczbę 2 mln odprawionych pasażerów. Lotnisko może pochwalić się piątym miejscem w kraju pod względem odprawionych pasażerów a także czwartym w ilościach przeprowadzonych operacji lotniczych. To nie wszystko, bo pasażerowie wyróżnili wrocławski port lotniczy tytułem Najbardziej Przyjaznego Lotniska w Polsce. 
     Moim zdaniem nowy budynek wygląda niezwykle imponująco, szczególnie podczas słonecznej pogody. Dlatego z wielką przyjemnością w takie dni chętnie go odwiedzam. Uwielbiam spędzać wolny czas na tarasie widokowym podziwiając z uśmiechem na twarzy lądujące i startujące samoloty. Czego mógłbym chcieć więcej, już same samoloty budzą pozytywne skojarzenia. Zdarza się czasami spotkać tam Boeinga C-17 Globemaster, ja trafiłem kiedyś akurat na samolot Gulfstream IV reg. N999AA :) Chciałbym sobie popatrzeć jeszcze na samolociki "Gwiezdnych Flot" z innej perspektywy lotniska, chociaż myślę też o czymś więcej... czas pokaże :) 



Budynek Terminalu T2 Portu lotniczego Wrocław-Strachowice im. Mikołaja Kopernika.








Inside...
Rozkład przylotów i odlotów... do Moskwy stąd raczej nie polecę :/
Bombardier Q400 LOTu zwany "daszkiem" lub "ołówkiem" niedawno latał dla Eurolotu... 
Foto numero uno miesiąca stycznia 28.01.2016


     Już nie mogę doczekać się kolejnej wizyty na EPWR, może w końcu przyjdzie czas na pobyt na lotnisku w całkiem innym charakterze ;) Aby było śmieszniej dodam na koniec pewne spostrzeżenie od siebie. Mianowicie, za każdy razem, gdy widzę startujący lub lądujący samolot w Wrocławiu, to tego dnia spotyka mnie coś miłego lub jest on udany i wszystko idzie zgodnie z planami. Mnie taka wróżba dobrego dnia bardzo się podoba :) Show must go on!

oraz na SNAPCHATA: krystian-ikar

Piszę, jaka jest rzeczywistość.
Z lotniczym pozdrowieniem Krystian.

Komentarze

Popularne posty