Gwiazda INSTAGRAMA- Mr Winglet

 
    Nie jest wielką tajemnicą fakt, że od pewnego czasu można mnie spotkać na INSTAGRAMIE. To kolejny mózgoczep, który sprawia, że człowiek traci więcej czasu przy komputerze, tudzież z tabletem albo smartfonem w ręku. Często rozważam moją ulubioną teorię spiskową, według której ludzie mają celowo zawracać sobie głowę takimi rzeczami, aby nie interesować się sprawami kluczowymi, szczególnie tymi o randze politycznej. Ale nie to jest istotne, bo ważne jest to, co tam zauważyłem.

    INSTAGRAM jest zalewany masą różnych zdjęć, ale prawie na każdym profilu jest fotografia "wingletu" lub końcówki skrzydła samolotu. Czasami jeden profil zawiera znaczną ilość tego typu fotek. Co ciekawe, te zdjęcia na ogół wykonane są przez dziewczyny, albo przez jakieś szafiarki. Sporadycznie albo wcale pod zdjęciem można zobaczyć hastag #winglet, widać wyraźnie, że nie każdy wie, co fotografuje ;) Dodam jeszcze, że nie jest to sprawa nadzwyczajna dla pilotów, stewardess albo kogoś innego z lotniczego anturaża :) "Dziwne, ale prawdziwe". W każdym razie bez fotki wingletu albo końcówki skrzydła cały INSTAGRAM  na nic ;) :P Śmiało, bez żadnych pozorów mogę stwierdzić, że jest to jeden z bohaterów tego zacnego portalu.

    Kim albo czym jest WINGLET? Winglet to skrzydełko aerodynamiczne na końcówce skrzydła samolotu. Myślę, że przez swoją okazałą urodę albo przez pewne skojarzenie znalazł takie uwielbienie wśród dziewczyn xD Do rzeczy...- winglet zmniejsza indukowany opór powietrza skrzydła, ma to znaczenie w odniesieniu do zużycia paliwa oraz zasięgu samolociku. Wiadomo mi także, że poprawiają one osiągi samolotu- mam tutaj na myśli skróconą długość rozbiegu. Mówi się również, że zmniejszają hałas w momencie startu i lądowania. Na tych sympatycznych zdjęciach zauważyłem, że przewoźnik często umieszcza tam swoje logo- no wiadomo, dobry marketing podstawą. Ja mogę się pochwalić, że nawet bez loga, po kształcie i kolorku jestem w stanie rozpoznać samolot oraz przewoźnika :) Pełna profeska :D




      Myślę, że na dziś to koniec mojej sympatycznej publicystyki. Oblukajcie sobie kilka zdjęć wingletów.



 Krystian xD
Piszę, jaka jest rzeczywistość. 

Zapraszam również na mojego INSTAGRAMAhttps://instagram.com/krystian_ikar/




Naukowo (źródło: http://graphics8.nytimes.com)



Na eleganckości- fotografia własna ;)



 Majestatycznie ( źródło: forbes.com)





Winglet na skrzydle Boeinga 737 linii lotniczej Ryanair (źródło: wikipedia.org)

Komentarze

  1. Przede wszystkim zmniejsza zawirowania na krawędzi skrzydła. Jest to rozwiązanie zainspirowane tym jak największe ptaki drapieżne układają swoje skrzydła podczas lotu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę, tego akurat nie wiedziałem, że inspiracją były największe ptaki drapieżne. Bardzo fajna ciekawostka :) Dziękuję serdecznie i zapraszam do odwiedzania mojego bloga Hotel Varsavia :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Instagrama niemam i nie zamierzam zakładać. Większość postów nie zbyt są w moim stylu. Ale..rób co robisz,bo widać,że lubisz pisać :) A ciekawostka o skrzydle samolotu jest ciekawa :) pozdrawiam Ana z... phttp://letmeyourself.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie w moim stylu blog,ale mi się podoba. Widać że wkładasz dużo pracy i że to lubisz
    http://glessfashion.blogspot.com/2015/10/lucluc_1.html#comment-form mogę prosić o wejście w linki? Odwdzięczam się!

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście, że mój blog jest w innym stylu niż większość ćwierkanych z nakazanego klucza. Czymś bezsensowym byłoby lansowanie bloga identycznego jak wszystkie, dlatego z wielką przyjemnością idę zupełnie inną drogą :) A pisanie bloga dostarcza mi bardzo wiele satysfakcji i uwielbiam spędzać czas na tworzeniu kolejnych publikacji :) Pozdrawiam szanowne przedmówczynie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy wpis, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, serdeczne dzięki Joanno :) Lotniczo pozdrawiam ;)

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty